vožnja motorja s sopotnikom

Varna vožnja motorja s sopotnikom

Izlet s sopotnikom na motorju je vedno doživetje, a ob tem mora voznik motorja paziti na varnost obeh. Sopotnik namreč vpliva na to, kako se motor obnaša med vožnjo. Številni motoristi se iz tega razloga na vožnjo raje odpravijo sami, saj tovrstna vožnja močno vpliva na obnašanje motorja – motor se bolj upira nagibanju in zavijanju, pospeški in zaviranja so slabša. Hkrati pa je treba izpostaviti, da so nekateri motorji zelo neprijetni za sopotnika. V današnjem zapisu se bomo sprehodili čez ključne nasvete za voznika motorja in sopotnika, da bosta med vožnjo varna oba.  

Varna vožnja z motorjem zahteva veliko mero spretnosti, fizične in psihične pripravljenosti ter ravnotežja. S sopotnikom pa motorist teh znanj potrebuje še enkrat več. Prav tako pa mora biti tudi sopotnik dobro pripravljen na vožnjo. Voznik mora v tovrstnem primeru vožnjo prilagoditi in se izogibati pretiranemu načinu vožnje, polaganju ovinkov in nenadnim pospeševanjem

motor s sopotnikom

5 nasvetov, ki jih mora motorist predati sopotniku

Sopotnik, ki še nikoli ni sedel na motorju, ne ve, kako se mora obnašati med vožnjo. Pomembno je, da voznik sopotnika seznani s ključnimi informacijami:

Kako se pravilno povzpeti na motor

Sopotnik se po navadi na motor povzpne, ko na njem voznik že sedi ter z nogami in telesom drži motor pri miru. Sopotnik se na motor povzpne tako, da z eno nogo stopi na stopalko, z drugo pa se povzpne nanj. Ob tem pa je najpomembnejše, da se sopotnik na motor povzpne šele takrat, ko voznik sporoči, naj se povzpne na motor. 

Ključni deli motorja

Voznik mora sopotniku natančno pokazati ključne dele motorja – kje so stopalke, morebitni ročaji ob sedežu, kje je izpušna cev, da se ne bi opekel. 

Komuniciranje

Pred vsako vožnjo naj sopotnik in motorist dorečeta ključne znake komuniciranja. Določita naj znake za postanek, če je vožnja prehitra, če je sopotniku neudobno ali če je utrujen itd. 

Vožnja

Pomembno pravilo pri vožnji v dvoje je, da sopotnik na cesto gleda prek voznikove rame. Če voznik zavija in motor nagiba v desno, naj sopotnik na cesto gleda čez voznikovo desno ramo, če zavija levo, gleda čez levo ramo. Na tak način voznik ne bo imel težav z ravnotežjem. Ko se bo sopotnik z vami večkrat odpravil na vožnjo, bo kmalu dobil občutek, kako in koliko se v ovinku lahko nagne. Paziti mora pa na to, da se ne nagne globlje od voznika.

Zaviranje in pospeševanje

Pri močnem zaviranju je prenos teže lahko zelo izrazit. Pomembno je, da se sopotnik v takšnem primeru drži nazaj. Nikakor pa ne sme priti do tega, da bi sopotnik zdrsnil naprej, saj se v takšnem primeru lahko zmanjša zmožnost manevriranja.

5 pravil za sopotnika

Ključno pri motoristični vožnji v dvoje je, da sopotnik sto odstotno zaupa vozniku ter da med vožnjo ustrezno komunicirata. Naslednjih pet pravil pa naj si zapomni vsak sopotnik:

Varnostna oprema

Pred pričetkom vožnje poskrbite za ustrezno varnostno opremo. Nadenite si čelado ustrezne velikosti, ledvični pas, poskrbite za pravo obutev in rokavice. Pozabiti pa ne smete niti na kakovostno motoristično jakno in hlače, ki nudita še dodatno zaščito.

Pomembno: Kot sopotnik nikoli ne sedite na motor, če niste ustrezno oblečeni in zaščiteni. Če ne veste, kako izbrati pravo motoristično opremo, si lahko pogledate video moto svetovalca Saša (Yogi.si), ki pojasnjuje, na kaj biti pri izbiri pozoren: TUKAJ

Aktivno spremljanje prometa

Včasih se zgodi, da je sopotniku med vožnjo dolgčas ali pa celo zaspi. Na vožnjo se vedno odpravite spočiti, če pa želite postanek, to ustrezno sporočite vozniku. 

Kot sopotnik lahko tudi aktivno spremljate promet. S pogledom naprej, prek voznikovih ramen, boste lažje videli potek ceste, kdaj je na vrsti ovinek, kdaj se približujete križišču itd.  S pogledom naprej boste lahko zagledal tudi nepričakovano oviro in se tako pravočasno pripravil na aktivno sodelovanje. Zapomnite si tudi, da ob levem zavoju gledate čez voznikovo levo ramo, ob desnem pa čez desno. 

Brez nenadnih in nepotrebnih premikov

Nenadni premiki in hitre kretnje lahko zmotijo voznika in nesreča je neizogibna. 

Primer: Med vožnjo zagledate prelep panoramski razgled in z vašim telefonom želite ujeti trenutek. V takšnem primeru s kretnjo vozniku sporočite, da želite postanek, in šele nato fotografirajte. Med vožnjo ne delajte nenadnih premikov in nepričakovanih kretenj.

Ob pospeševanju se nagnite naprej, ob zaviranju pa se nagnite nazaj in oprite ob stopalke. 

Na tak način boste ublažili zaviranje, hkrati pa preprečili, da bi zdrsnili na voznikov sedež.

Na motor se povzpnite oziroma sestopite takrat, ko vam voznik potrdi, da je varno.

Z Vigom varni na vsakem ovinku

Vsesplošno je znano, da motoristi spadajo med bolj ranljive skupine na cesti. Ob pogostih nesrečah je reakcijski čas, od zaznave nesreče in do dejanskega reševanja ponesrečenca, ključnega pomena. Vigo zavarovanje poleg zavarovanja motorja pred krajo ponuja tudi avtomatski SOS klic. Vigobox, naprava, ki zazna nesrečo, v aplikacijo Vigo pošlje informacijo o nesreči. Aplikacija nemudoma preveri, če je uporabnik varen. V primeru neodzivnosti, pokliče pomoč v SOS klicni center, ki v najkrajšem možnem času pošlje pomoč na kraj nesreče. 

Poleg SOS klica pa VIGO omogoča tudi nadzor nad motorjem vse dni v letu, v primeru nepooblaščenega premika motorja pa vas bo o tem opozoril. 

Vas zanima informativni izračun zavarovanja motorja? Klik na spodnji gumb vas bo odpeljal na informativni obrazec, za več informacij pa smo vam na voljo tudi na info@vigozavarovanje.si